SIKÇA SORULAN SORULAR

1 Dağıtım şirketlerinin görev ve sorumlulukları nelerdir?

İletim hatları üzerinden gelen elektrik enerjisinin, uygun gerilim seviyesine düşürülerek tüketicilerimizin kullanımına sunulması, dağıtım şebekesi üzerinde oluşan arızaların giderilmesi, yeni abonelik başvuru taleplerinin karşılanması ve sayaç okuma işlemleri dağıtım şirketinin görev alanında yer almaktadır. Elektrik Dağıtım Şirketi tüketicilere elektrik enerjisi satışı yapmaz.

2 Talep, öneri ve şikayetlerimi nereye iletebilirim?

7/24 hizmet veren 186 Arıza İhbar ve Çözüm Merkezimiz, tüketicilere kesintisiz hizmet veren www.firatedas.com.tr resmi web sitemiz ya da IOS ve Android destekli mobil uygulamamız üzerinden şirketimizle iletişime geçebilirsiniz.

3 Planlı kesinti nedir?

Arıza halleri dışında, elektrik dağıtım şebekemizde önceden yapılması planlanan yatırım, bakım- onarım çalışmaları ve yeni abonelik bağlantıları aşamalarında enerjinin kesilmesi gereken durumlarda önceden kamuoyunun bilgilendirilmesi gereken kesintilerdir. Bakım, onarım ve yenileme, yatırım, yeni bağlantı çalışmaları süreçlerinde iş sağlığı ve güvenliği kuralları, çevre güvenliği ve yasal düzenlemeler gereği elektrik yüklü hatlarda çalışma yapılması mümkün değildir.

4 Bölgemdeki planlı kesintileri nereden öğrenebilirim?

7/24 hizmet veren 186 Arıza İhbar ve Çözüm Merkezimiz, tüketicilere kesintisiz hizmet veren www.firatedas.com.tr resmi web sitemiz ya da IOS ve Android destekli mobil uygulamamız üzerinden planlı kesintilere ulaşabilirsiniz.

5 Dağıtım şirketlerinin aydınlatmakla yükümlü olduğu alanlar nerelerdir?

Genel Aydınlatma Yönetmeliği gereği; dağıtım şirketleri kamunun genel kullanımına yönelik bulvar, cadde, sokak, alt-üst geçit, köprü, meydan, kavşak, yürüyüş yolu ve yaya geçidi aydınlatmasından, buralarda ait gerekli aydınlatma ve ölçüm sistemlerinin tesis edilmesi ve işletilmesinden sorumludur. Özel patika yolları, duvarla çevirili site içleri ve özel mülklere ait alanlara Genel Aydınlatma Yönetmeliği gereği aydınlatma tesisi yapılamamaktadır.

6 Elektrik birim fiyatları ve zam oranları nasıl belirlenmektedir?

Elektrik fiyatları ve zam oranları Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu tarafından belirlenmektedir.

7 Sayaçlar kaç günde bir okunur?

Sayaçlar en az 25, en fazla 35 günlük dönemlerle dağıtım şirketi tarafından her takvim ayında bir defa okunur. Bu okuma aylık okuma olarak değerlendirilmektedir.

8 Sayacım nerede bulunmalıdır?

Elektrik Piyasası Tüketici Yönetmeliği’nin 50. Maddesi uyarınca elektrik sayacı, güvenli ve kolayca okunabilecek şekilde tesis edilmelidir. Sayaçlar, müstakil konutlarda konut dışında, apartmanlarda ortak alanlarda, iş yerlerinde ise ilgili yerin niteliğine göre ortak alanda veya dışarıda olmalıdır. Bunun dışında dağıtım şirketinin uygun görmesiyle bağlantı direkleri üzerinde de olabilmektedir. Elektrik sayaçlarının düzenli olarak okunabilmesi, faturaların zamanında bırakılabilmesi için elektrik sayacının yönetmelikte belirtilen şekilde tesis edilmesi gerekmektedir. Elektrik sayacı tesisatında gerekli değişiklikler yapılmadığında ilgili tedarik şirketi sözleşmeyi feshedebilir, elektriğiniz kesilebilir.

9 186 Arıza, İhbar ve Çözüm Merkezi aramaları ücretli midir?

186 Arıza, İhbar ve Çözüm Merkezimize cep telefonlarından ve sabit hatlardan yaptığınız aramalar üzerinden Fırat Elektrik Dağıtım A.Ş. tarafından herhangi bir ücret alınmamaktadır. Ancak abonesi olduğunuz GSM operatörü ya da telekomünikasyon şirketi tarafından yapılan tahsilatlardan, hizmet aldığınız GSM operatörü ya da telekomünikasyon şirketi sorumludur.

10 Bağlantı Anlaşması Nedir?

Dağıtım lisansı sahibi tüzel kişi ile dağıtım sistemini kullanacak başvuru sahibi arasında imzalanması gereken, gerçek veya tüzel kişilerin, dağıtım sistemine sürekli veya geçici olarak bağlantı yapmalarına ilişkin koşul ve hükümleri kapsayan anlaşmadır.

11 Kaçak Elektrik Kullanımı Nedir?

Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği’nin 42. Maddesi’ne göre:
(1) Gerçek veya tüzel kullanım kişinin kullanım yerine ilişkin olarak;
a- Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşma olmaksızın dağıtım sistemine müdahale ederek elektrik enerjisi tüketmesi,
b- Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması mevcutken ayrı bir hat çekmek suretiyle dağıtım sistemine müdahale ederek sayaçtan geçirilmeksizin elektrik enerjisi tüketmesi,
c- Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması mevcutken sayaçlara veya ölçü sistemine müdahale ederek, tüketimin doğru tespit edilmesini engellemek suretiyle, eksik veya hatalı ölçüm yapılması veya hiç ölçülmeden veya yasak şekilde tesis edilmemiş sayaçtan geçilerek, mevzuata aykırı bir şekilde elektrik enerjisi tüketmesi,
d- Dağıtım lisansı sahibi tüzel kişinin ilgili mevzuata uygun olarak kestiği elektrik enerjisini, mücbir sebep halleri dışında açması kaçak elektrik enerjisi tüketimi olarak kabul edilir.

12 Sokak aydınlatması talep ve ihbarlarını nereye bildirebilirim?

7/24 hizmet veren 186 Arıza İhbar ve Çözüm Merkezimiz, tüketicilere kesintisiz hizmet veren www.firatedas.com.tr resmi web sitemiz ya da IOS ve Android destekli mobil uygulamamız üzerinden aydınlatma konu başlıklı talep, öneri ve şikayetlerinizi iletebilirsiniz.

13 Elektrik dağıtım bedeli nedir?

Bölgedeki abonelere elektrik ulaştırılması için gerekli olan tüm harcamalara (bakım, onarım, dağıtım, malzeme) elektrik dağıtım bedeli denir.

Sitemizde ve uygulamamızda çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez Aydınlatma Metni’ni incelemenizi rica ederiz.

Siteyi ve uygulamayı kullanımınızı analiz etmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve içerik ve reklamları kişiselleştirmek] için çerez kullanımına izin veriyorsanız, lütfen "Kabul Ediyorum" seçeneğini tıklayınız.